My thoughts on "paper"

Cute Paperclip DIY

Lieve Lezer,

Het is weer een hele tijd dat ik een post heb geschreven, sorry daarvoor. Je weet wel hoe dat gaat, vakantie (zonder wifi 2 weken) en dan school… Maar nu ben ik er weer! En ik begin weer lekker met een DIY, een simpele, maar super schattige! Toch wel leuk als deze boven je boeken uitsteken.

We gaan hele lieve en leuke paperclips maken, wat je hiervoor nodig hebt is:

  • paperclips, ik heb ze bij de HEMA gekocht. Je kunt ook gekleurde paperclips gebruiken.
  • heel veel lintjes, je kan verschillende kleuren gebruiken, of maar een kleur. Het lint moet tussen 3 en 7 mm dik zijn.
  • Een schaar, het liefste een stofschaar, die knippen vlotter voor de lintjes.
  • Lijn, ik gebruik gewoon een Prittstift.
  • kleine glittersteentjes, plak diamantjes of hoe je het ook wil noemen. Kleine kraaltjes kunnen ook.

Featured image

Stap 1. Verzamel alle spullen die je gaat gebruiken. Lijm en plaksteentjes staan niet op de foto, ik kwam later op dat idee…

Featured image

Stap 2. Knip zoveel lintjes af, waarvan je paperclips wil maken. Ik heb mijn lintjes allemaal ongeveer 22 cm afgeknipt.

Featured imageFeatured imageFeatured image

Stap 3. Nu gaan we strikjes maken. Linksboven zie je aan welke kant je het strikje moet maken. Let goed op dat je dit goed doet, anders kan je de paperclip niet aan het papier vast maken. Voordat je het strikje maakt, maak je eerst één knoopje, dan blijft de strik goed zitten (rechts boven).

Featured imageFeatured image

Stap 4. Nu maak je een strikje. Als je niet weet hoe dat moet kan je dat op Youtube opzoeken, of aan je moeder vragen, die weet het heus wel! Het is even oefenen en uitproberen om het mooiste strikje te krijgen. Probeer ook vooral niet het in een keer goed te doen. Van fouten leer je. Als je tevreden bent met je strikje, knip je het overtollige lint af. Als je de foto goed heb bekeken, zie je dat ik dat tóch het strikje aan de verkeerde kant van de paperclip het geknoopt, stom van me! Maar geen paniek, het is heel makkelijk op te lossen.

Featured image

Je draait het strikje simpelweg naar de andere kant. Pas alleen op dat je hem er niet uit trekt.

Featured image

Stap 5. Knip aan de uiteinden van de lintjes een driehoekje uit. Dat ziet er net iets mooier uit (naar mijn mening).

Featured imageFeatured image

En tada! Hele leuke paperclips. Maak er zo veel als je wilt. Nu alleen nog the finishing touch!

Featured image

Stap 6. Plak met een beetje lijm bij ieder strikje een plaksteentje op in het midden. Dit maakt het strikje extra mooi. Net alsof ze uit de winkel komen. Super schattig en ook nog handig. Wat leuk is, is om er een paar te maken voor volgend school jaar, of al voor nu, de laatste weekjes.

Featured image

En dit is het dan uiteindelijk geworden! Net een vleugje vrolijker! Je kunt ze ook gebruiken als boekenlegger. Makkelijk, snel en schattig. Ik hoop dat jullie ze ook maken, en als je dat doet stuur me dan een foto via Instagram naar @arual.ecarg lijkt me heel tof om jullie creaties te zien!

Zondag komt mijn eerste blog over de 10 Weken challange op mijn blog! Tot gauw en veel plezier met knutselen.

Veel liefs, Laura Grace

Leave a Reply

