DIY: Ketting/Slinger

Lieve Lezer,

Vandaag maar weer eens een DIY. Ik houd heel erg van leuke slingers en maak ook geregeld een slinger, zo maak ik van elke dag een klein feestje! Maar toen ik op het web aan het scrollen was, kwam ik veel plaatjes tegen van kettingen die uit driehoekjes bestaan. Ik dacht hé dat is best leuk! Ik besloot een ketting te maken op de manier dat ik normaal gesproken een slinger maak. Hier zie je hoe ik dat heb gedaan, sorry voor de donkere foto’s, het was avond…

Oke, wat je allemaal nodig hebt voor deze DIY is,

  • Lijm
  • leuk papier/karton
  • draad/lint/wol
  • schaar
  • potlood

Featured imageFeatured image

Stap 1: Als eerst ga je een sjabloon tekenen en uitknippen zoals deze hier linksboven. Ik heb alle kanten 4 cm lang gemaakt. Zorg dat als je hem dichtvouwt, hij precies op elkaar past. Als je dat hebt gedaan, pak je je papier erbij. Ik heb dit super leuke karton van een ijsjes verpakking gebruikt. Als je dit ook wilt gebruiken, dan is het gewoon te halen bij Appie, en het ijs is ook nog super lekker! 😉

Featured imageFeatured image

Stap 2: Je gebruikt je sjabloon en trekt met een potlood ongeveer 11 vormpjes te krijgen. Let hierbij wel op, ik heb een ketting gemaakt, als je een slinger wilt maken, is het leuker om wat meer vormpjes te maken, dan wordt ie langer. Als je dit hebt gemaakt, knip je alle vormpjes uit. Ik heb er meer gemaakt dan ik nodig had, maar die bewaar ik gewoon, voor als ik ze een keer kan gebruiken.

Featured imageFeatured image

Stap 3: Nu vouw je alle papiertjes dubbel, zodat je driehoekjes hebt. Knip een leuk stuk draad af, zo’n 55 cm als je een ketting maakt. Als je een slinger maakt knip je het draad zo lang af als je je slinger wilt. Dit draad heb ik overigens ook bij de Albert Heijn gekocht, bij het kookgerei.

Featured imageFeatured image

Stap 4: doe lijm op een van de zijdes van de ruit. Leg de draad in het midden van de ruit en vouw de ruit weer dubbel. Houd het zo nodig even vast zodat het goed vast zit. Zo ga je maar door, de hele tijd tot je een mooie slinger hebt.

Featured imageFeatured image

En klaar! Hier zie je hoe het staat als ketting, ik vind het gaaf! Maak gewoon een strikje en klaar. Het is leuk te combineren op een simpele top en staat grappig maar wel hip.

Hen jij ook een slinger/ketting gemaakt? Stuur dan een foto naar mijn Instagram @arual.ecarg het lijkt me super tof om jullie creaties te zien! Bedankt voor het lezen, echt super gaaf, ik krijg steeds meer reads!

Tot de volgende blogpost, Laura Grace

Leave a Reply

