My thoughts on "paper"

Looking for Alaska-John Green book review

Featured image

Lieve Lezer,

Vandaag een review van het boek Looking for Alaska geschreven door de geweldige schrijver, John Green. John is een wereld beroemde schrijver, voornamelijk bekend door zijn boek The Fault In Our Stars. Dit is nu het derde boek dat ik van hem lees, en elk boek vind ik super! Dit vind ik toch wel het leukste boek tot nu toe dat ik van hem gelezen heb. Ik ben best wel fan van John Green, zijn boeken, maar ook zijn Youtube kanaal The Vlogbrothers. Ik heb het boek in het Engels gelezen, maar het is ook in tot het Nederlands vertaald. De Nederlandse titel is Het Grote Misschien.

Hier komt een kleine samenvatting zonder spoilers, dus maak je geen zorgen.

Miles Halter heeft in zijn leven niet veel meegemaakt. Hij is totaal niet populair, heeft niet echt vrienden en is zijn leven zat zoals het nu is. Hij wilt iets gaan meemaken in zijn leven, en gaat op pad naar het grote misschien. Zo vertrekt hij naar een kostschool in Alabama, en leert hij hoe het is om voor het eerst vrienden te hebben, te roken, te drinken en écht spannende, leuke en grappige dingen mee te maken. Op de kostschool staat Miles bekend als de jongen die de laatste woorden van veel bekende mensen kent. Een van zijn hobby’s worden eens gewaardeerd. Hij haalt samen met zijn vrienden grote grappen uit en wordt verliefd op Alaska Young, Een slim, grappig, knap en super messed-up meisje . Maar wat als dat meisje opeens in stap in haar leven maakt, die het leven van Miles, zowel de hele school op z’n kop zet?

Ik vond het boek zeker een aanrader, hij staat ergens in mijn top 20 boeken. Ook is het boek wat intellectueler geschreven dan de meeste Young Adult boeken die ik lees. Er staan wel drie advertenties voor The Fault In Our Stars op de kaft van dit boek, maar ik vind dat Looking For Alaska The Fault In Our Stars zeker overtreft. Weer een prachtig stukje tekst in mijn boekenkast.

Ik hoop dat jullie het boek zullen lezen! Voortaan ga ik elke maand een boek en een Film reviewen die ik echt heel gaaf vond.

Heel veel liefs, Laura Grace