Hoe maak je een “saaie” dag leuk.

Lieve Lezer, 

Eigenlijk geloof ik niet zo in het woord saai of verveling, maar het overkomt iedereen wel eens dat je niet weet wat je moet doen. Het is altijd handig een lijstje te hebben met leuke dingen voor dit soort dagen, daarom besloot ik om dat te doen. Hier zijn voor jullie, en ook voor mijzelf leuke tips en dingen die je kan doen op zogenaamde “saaie” dagen.

  

Oké, hierboven zie je een kort lijstje die ik op school maakte, maar ik wil graag wat specifiekere dingen opschrijven, dus hier nog een lijstje. 

  • Teken je huisdier na, als je die niet hebt, je lievelingsdier. 
  • Leer een handstand te doen.
  • Verzin “THE ultimate Prank” en voer hem uit.
  • Maak een zomer tekening. Gebruik dit jaargetijde als inspiratie en gebruik veel materialen.
  • Schrijf je opa en oma, tante en oom een brief, het is altijd leuk om lieve brieven te versturen.
  • Ga bellenblazen.
  • Kies een random DIY uit van internet, en voer hem uit!
  • Bak koekjes, koekjes zijn altijd lekker, mmm…
  • Doe iets wat je altijd al wilde doen, maar te lui voor was. 
  • Koop een leuk tijdschrift ( zoals Flow 😉 ) en ga er eens echt rustig voor zitten.
  • Koop Bubbelgum, van die grote roze, nodig wat vrienden uit een doe een ‘wie de grootste bel kan blazen’ wedstrijd!
  • Film marathon! Zorg dat je alles in huis hebt; popcorn, chips, lekker drinken, snoepjes, comfy deken en heel veel kussens. ( aanraders: Harry Potter en James Bond).
  • Doe een huge hamer make-over! Hier heb je in de vakantie meer dan genoeg tijd voor. Doe alle troep weg, koop nieuwe leuke spulletjes en pak je kledingkast ook meteen mee. Maak ook alles lekker schoon, weg met de stof, geurtjes en vies beddengoed! (WoW dit lijkt net een schoonmaak artikel reclame, haha)
  • Dance recess! Zet de foutere en meest dansbare muziek keihard op en ga los!
  • Doe je huiswerk. Ik weet dat het leven je soms een beetje tegenzit met iets genaamd school, maar als je je schoolwerk nu niet maakt krijg je er later spijt van. Én hoe eerder je klaar bent met schoolwerk, hoe sneller je weer andere dingen kan gaan doen!
  • Trek je familie bijeen rond de eettafel, zet wat hapjes neer en doe weer eens een leuk bordspel.
  • Maak een tekening, maar door alleen je tenen te gebruiken om het potlood vast te houden. Doe dit samen met iemand, en probeer elkaar na te tekenen!
  • Probeer een soort handwerk uit, zoals breien, haken, naaien en punniken. Super leuk als je straks in de winter rondloopt met je eigen kledingstuk/assesoire.
  • Zet een kop warme chocolademelk, dan kan je er vast wel weer tegenaan!

Dit was het dan voor nu. Mijn hoofd is even leeg van ideeën. Als je nu nog steeds niks hebt gevonden om te doen, dan heb je echt the most lazy dag ever, de enige oplossing daarvoor is heel simpel; slapen. Ga maar gewoon slapen. 

Ik weet in ieder geval zeker dat ik met deze lijst in de zomervakantie goed opweg kan. En als je een keer een dag hebt vol inspiratie, schrijf dan alle dingen op die je wilde doen, maar niet aantoe kwam.

Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg heb geholpen, of in ieder geval heb vermaakt met deze blogpost. Oh en sorry dat ik zo lang niks gepost heb, ik heb niet echt een goed excuus… Voortaan ga ik proberen elke zondag in ieder geval een post te plaatsen en tussendoor natuurlijk ook wel eens. 

Veel liefs, Laura Grace

(P.S Sacha als je dit ooit leest, ben je nu blij? Eindelijk een nieuwe post… Haha) 

Leave a Reply

