Wat te doen tegen zomerdroog haar

Lieve lezer,

De zomer is in volle tuigen gaande en het zonnetje staat fel boven ons hoofd te branden. Het is een top zomer tot nu toe. Met deze hitte is er één ding dat haast iedereen doet, zwemmen. Maar alhoewel het zwembad en het zeewater lekker afkoelend is, is het niet erg voordelig voor je haar. De chloor en het zout in het water drogen je haar uit. Mijn haar wordt meestal droog en dof in de zomer, maar daar heb ik een hele goede oplossing voor. Ik gebruik altijd twee hele simpele en zelfgemaakte haarmaskers. Geen droog haar meer, zonder gebruik van chemicaliën. 
Masker 1:

Benodigdheden: 3 eetlepels olijfolie (voor dun haar de helft hiervan)

Aanbrengen: breng met je handen overal in je haar olijfolie aan, richt je hierbij vooral op de droogste en meest bescahdigde delen, meestal de punten. Als je dit gedaan hebt, vlecht je haar dan strak naar achteren en laat het ‘s nachts intrekken. Ik kies er altijd voor om ermee te slapen, dan heeft je haar ruim genoeg tijd om de oliën goed op te nemen en is het resultaat het beste. De volgende dag verschoon je simpelweg je kussenhoes. ‘s Ochtends was je je haar hoe je dat normaal gesproken ook zou doen. Zorg er wel voor dat je de olijfolie goed uitwast, Andes zieltje haar er vettig uit. Hierna laat je je haar gewoon opdrogen en klaar! Je haar ziet er weer mooi en verzorgd uit.
Masker 2:

Benodigdheden: 1 rauw ei, een halve eetlepel olijfolie.

Aanbrengen: klop het ei los in een klein bakje en giet de halve eetlepel olijfolie erin, mix het goed door. Breng nu het mengseltje overal in je haar aan en laat het een half uurtje intrekken. Hierna ga je je haar wassen, maar gebruik NIET te warm water, anders gaat het ei stollen en heb je dus ‘gekookt’ ei in je haar. Gebruik lauw tot redelijk koud water. Je kan ook je haar wassen in de wasbak, maar ik vindt een frisse douche in de zomer altijd wel lekker. Was je haar verder hoe je dat normaal gesproken zou doen. Laat het drogen en klaar. Je hebt weer mooi en glanzend haar.
Deze twee maskers helpen mijn haar altijd heel goed als het droog is. Het eerst ehaarmasker vinding het fijnst, maar je kan zelf uitproberen wat voor jou het beste werkt. Hier nog een paar foto’s voor en na.
   Hierboven zie je een foto van mijn haar toen ik in de zee had gezwommen, het was erg stroef en droog geworden. Ik besloot die avond het masker van olijfolie en ei te gebruiken, hieronder het resultaat.
Zo zag mijn haar er de volgende dag uit, maar ik vond het nog steeds een beetje droog. Voor de volgende wasbeurt, twee dagen later, besloot ik een nacht te slapen met olijfolie in mijn haar. Hieronder een foto van het resultaat.  
Nu is mijn haar weer goed gevoed en glanzend. Mijn haar heeft een echte boost gehad.

  
Hierboven zie je de producten die ik verder gebruikt heb.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn advies hebben en verder nog een hele fijne zomer zullen meemaken! Lekker veel zwemmen en relaxen.

Tot gauw en veel liefs, 

Laura Grace

Leave a Reply

